Tuesday, June 28, 2011

Mr.Anatomy........final exam.....

salam....
entri kali ini..selamat tinggal anatomy......bkannya apa,dh lepas paper anatomy..opss,tahun dua jmpa lgi....honestly,tersangat2 sedih bla melihat buku2 anatomi disusun di tepi,lalu buku physiology diletakkan di center meja......jom bercerita pasal exam....
1st paper kami-ANATOMY,26th JUNE2011(Written),27th JUNE2011(oral)
exam bermula 10pg....80mcq,6 cases,6 short essay....
serius cuak,paper 1st la katakan...alhamdulillah,soalannya mmg la mudah,tp x tahu la jawapan yg saya bg tu memuaskan hati dr. ke tidak....ada yg terlupa pun ada...tp,exam ni dh berlalu,bertawakkal lah pada ALLAH....exam tamat dlm pukul satu....blk la saya ke arma....esoknya oral.....
oral anatomy,aku dah malas nk baca...mood hlg tiba2...ditambah pula tersentak dgn skema jawapan yg di post di group,dr.hany shouky ni rajin btol lah....petang tu mengalit2 dpn laptop smbil baca buku biru anat tu(buku nipis yg bermakna).....sbbnya buku tu saya x peduli sgt,tetiba ada dlm mcq n short essay tu....
malam tu plak,baca la ckit....ada org kata bca la bnda yg pelik2,apa benda yg plik dlm anat ni...belek sana belek cni tido....(mlm tu menyembg ja byk,lpa kata esoknya oral)...hahha....
keesokan harinya,pegi la saya ke exam,naik bas yg berhenti kat smpg ja..kna berjalan jauh la,xpa,semua tu ujian.....redha2....
27 Jun 2011........kecuakan nk oral exam melebihi written...mmg saya cuak gila,dah la lpak gila di mlm hari tu....melihat byk org lain nmpk relax2 ja,saya tmbh nervous....tp cover mcm relax,hati hanya tuhan yg tahu....
to cut a long story short(mcm la pnjg sgt ).....aku orang 2nd kna oral dlm group tu.....
bla dh duduk di kerusi(dr mna ni,x penah nmpk pon,muka serius,tp comel,hatiku berkata)....ikuti perbualan antara aku dan dr.shahira yousoff..nmanya(sori kalo nma dr dieja silap)
dr:what is ur name?
al:my name is nabilah........(sampai nma ayah skali sebut)
dr:ur name is arabic name....egyptian...
al:i already know....many people say like that(baru aku sedar,aku terbelagak kat ctu)
dr:u take this humerus n show me bicipital groove?
al:tunjuk kat site nya...
dr:what ms attached to bicipital groove?
al:latissimus dorsi,teres major,pectoralis major
dr:what nerve supply of pectoralis major?
al:medial n lateral pectoral nerve
dr:l.p.n come from?
al:lateral cord
dr:show me flexion n extension of knee,by what ms and their nerve supply(ni nk ringkaskan,dr tanya satu2 la)
al:tunjuk kat dr....then,flexion of knee by hamstring(sciatic nerve)..while extension of knee quadriceps femoris(nerve supply,femoral nerve)
dr:excellent...what form superior vena cava?
al:s.v.c. is from by union of left n right brachiocephalic veins....
dr:s.v.c. open at what chamber? level?
al:right atrium,2 nd costal cartilage(aku lupa,dr betulkan,3rd costal cartilage la)..yess2,3rd,bajet cover,sorry dr....
dr:s.v.c receive one tributary,what?
al:azygous vein
dr:what is the boundary of anatomical snuff box n what in its (passes)floor?
al:anatomical snuff box is bounded laterally by abductor pollicis longus n extensor pollicis brevis while medially  by extensor pollicis longus n radial artery passes in its floor....
dr:excellent! u did very well!
al:thank u dr(ayat ni yg saya tunggu2 kan dr,kata dlm hati,supaya smgt saya bertambah)
dr:u can go....(maka tamatlah oral)
al:aku pla buat ramah,tya nma dia ,u mna(ain shams rupanya)..dr.ckp dia x suka ajar bdk 1st year,still mentah,x byk ilmu lg,katanya.....
kegembiraan aku tu smpai dr ckp:nabilah,go home!.....aku tercegat ambil beg lama sgt....dh la tinggal kerneh atas meja dr....ishh2...byk org lega  satu paper dh hbs,tp aku xda perasaan apa2 pun..biasa je....
nb:lps ni oral santai je,ye lah tu.......ingat subjek len mcm anat ka...
    27 jun birthday adik aku,aku lmbt wish,terok kan?....
    dh2 la satu hri relax,esok start yer...(smpai terhasil blog plak dah)haihhh....
    tiket x beli 2 lg.....xpa la,biar masa menentukannya....
    maaf kalau blog ni buat anda menyampah..nma pun diari kan,tp bnda2 secret,x blh la tulis  kan...
sekian,wassalam.

2 comments:

  1. huahuahuahua kawan aku ada blog....bagus2...teruskan usaha anda...

    xpa nnti2 edit la bagi cun..heheh

    aku buat tuto fb comments kat blog..g la cekidaut =p=p=p

    ReplyDelete
  2. okeh solihin,lps hbs exam la aku edit...thanks sbb lawat blog aku..terharu......

    ReplyDelete